onsdag den 23. oktober 2013

Græskarsuppe, ristede græskarkerner og butternut squash

Har i dag lavet græskarsuppe efter følgende opskrift.
Brugte dog crem fraiche 5% i stedet for græsk yoghurt da det lige var det jeg havde.
Den smager rigtig godt.

Og så kan jeg se at jeg er nødt til at grine af mig selv :) For har lavet ristede græskarkerne efter følgende opskrift. Synes godt nok de var lidt seje at tygge i, men det var der jo ikke noget at gøre ved - så læste jeg lige nederst i opskriften på græskarsuppen at man skal tage græskarkernerne ud af skallerne (hvordan man så lige gør det...)
Øv at jeg har gjort det med 2 x græskar (både et halloween og et hokaido græskar) 


Og i Aldi i dag - fandt jeg denne butternut squash - det viste jeg slet ikke man kunne få her i DK - har kun hørt om det i engelske opskrifter (Bl.a. Jamie Oliver og Nigella Lawson) - så nu skal jeg havde fundet en god opskrift på det :)
Der er vel også kerner i - mon det foregår på samme måde som græskarkerner?

1 kommentar:

  1. Hej Camilla
    Det passer nu ikke helt, at man skal tage kernerne ud af skallen. Jeg har flere gange lavet "roasted pumpkin seeds" (ved ikke, hvilken opskrift jeg brugte, men det var noget i retning af den her: http://www.food.com/recipe/roasted-pumpkin-seeds-13549 - man kan også lave dem søde med kanelsukker el. lign.), og de bliver fint sprøde, så man kan spise skallen og det hele. Jeg vil tro, at du bare ikke har bagt dem helt længe nok.
    Men dem, som er vist i Arla-opskriften, ser godt nok lidt anderledes ud. Jeg vil næsten tro, at det er kerner, der er købt færdigrensede (som også er nævnt) - men så er det jo snyd at sige, at "det er sjovt at bruge hele græskarret"!

    SvarSlet