mandag den 28. oktober 2013

Den sidste butternut squash blev brugt til en pastaret

Jeg havde fundet denne opskrift.

Og oversat den til denne:

Butternut Squash og Bacon Pasta

1 tsk salt
1/2 tsk tørret rosmarin
1 knivspids friskkværnet sort peber
1 butternut squash, skrællet, udkernet og skåret i 2x2 cm tern
½ dl olie
1 pk. Bacon i tern
2 store rødløg
300 g ukogt pasta
60 g mel
½ tsk salt
7 dl mælk
200 g revet ost
80 g revet frisk parmesanost

Forvarm ovnen til 190°
Bland salt, rosmarin og peber og squash i en skål og spred det derefter ud på en bageplade med bagepapir. Bages i ca. 45 minutter, eller indtil de er møre og let gyldent.
Når squash’ne er færdige øges temperaturen til 200°

Pil løgene og skær dem i fine skiver
Steg bacon tern på i en gryde. Tilsæt derefter løgene.
Tilsæt butternut squashen og tag af varmen.

Kog pastaen efter anvisning på posen – kom ikke salt i og dræn dem godt.

Bland og salt i en lille skål og kom det derefter op i en stor gryde, tilsæt mælk og rør godt indtil det koger, fortsæt med at røre til det er tykt. Fjern gryden fra varmen og tilsæt den revet ost, rør til det smelter og kom derefter den afdryppede pasta i.

Kom pastablandingen i et ildfast fad og kom squash blandingen ovenpå. Drys til sidst med parmesanosten.
Bages i 10 min. Indtil osten smelter og begynder at brune .


Da jeg ikke havde fået oversat den inden jeg gik i gang blev den lavet lidt på slum da jeg også havde gang i lasagnen samtidig :)
Jeg stegte bacon på en pande og lagde det på fedtsugende papir. Derefter stegte jeg løgene.
Jeg lavede sovsen hvor jeg både kom den revet ost og parmesan osten i, så kom jeg squashene i, derefter pastaen, bacon og til sidst løgene.
Jeg kom det i bøtter egnet til fryseren, så er der nem aftensmad.
Men tænker da at den skal prøves at laves rigtig når jeg igen får fat i en butternut squash efter jeg halt har forstået hvordan retten skal laves, lyder det ret lækkert :) Minder måske lidt om lasagnen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar