lørdag den 26. oktober 2013

Butternut squash lasagne.

Så blev det tid tyil at afprøve butternut squash lasagnen.

Brugte denne opskrift.

Og har så oversat den til denne:

Butternut Squash Lasagne.

Ca. 1 kg butternut squash, skrællet, udkernet og hakket i 1 cm stykker .
2 spsk. olivenolie
Salt og frisk kværnet peber
4 spsk. smør
4 fed hvidløg (Jeg brugte et stort friskt hvidløg)
½ dl mel
7 dl mælk
1 spsk. frisk rosmarin  (Jeg brugte tørret)
1 tsk. chili pulver (PAS PÅ!!! MIN BLEV TEMMELIG STÆRK - jeg kom nok mere i desværre)
100 g revet parmesanost
Lasagneplader
1 flaske madlavningsfløde

Forvarm ovnen til 200°
Bland hakket squash, olivenolie, salt og peber i en skål.
Spred squash i et enkelt lag på en bageplade med bagepapir.
Bag squashen i ovnen i 40 minutter, indtil de er bløde.
I mellemtiden forberedes saucen.
Smelt smørret i en gryde.
Tilsæt hvidløg og steg i ca. 1 minut.
Pisk mel i.
Tilsæt langsomt mælk og krydr med salt og peber.
Kog ind og rør ofte indtil sovsen er tyknet ca. 8 til 10 min.
Tag squash’en ud af ovnen og reducer temperaturen til 190°
Put butternut squash, rosmarin og chili pulver i sauce.
Smør et ildfast fad. (Gjorde jeg ikke)
Læg skiftevis sauce, lasagneplader og parmesan ost i lag i alt 3 gange.
Hæld fløden over.
Drys med resterende parmesan ost. (Det glemte jeg :) )

Dæk fadet med stanniol.
Bages i 35 til 40 min.
Tag stanniol af og bag videre i 10 min. 
Lad stå 15 minutter før servering.

Bortset fra ta jeg synes den er blevet temmelig stærk - om det er fordi jeg har kommet for meget chilipulver i (synes bare ikke jeg brugte så meget), eller rosmarin og evt. parmesan gør et eller andet så den bliver stærk ved jeg ikke - men den smager RIGTIG godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar