torsdag den 30. maj 2013

Uges kasse og gulerods marmelade.

Så er det vist ved at være bloggetid igen :)

Først er her ugen kasse fra Faaborg fødevare fællesskab.
Alt er stadig økologisk og koster kun 100 kr for en kasse :)

Den indeholder i denne uge:

1 sommerhvidkål
Spinat
500 g specialtomater
500 g gourmet agurk
1 aubergine - det blev så 1 peberfrugt i stedet for
Mere end 500 g pastinak
1 grønt salathoved
1 bdt. forårsløg

I går forsøgte jeg mig med at lave gulerods-appelsin marmelade (første gang jeg prøver at lave marmelade selv :) )

Det var supernemt og det smager supergodt :)

Der skal bruges:

1 kg gulerødder
4 citroner (jeg brugte dog kun 3 - da de var store)
4 appelsiner
400 g sukker (jeg brugte ca 450 g, da den var lidt sur pga de store citroner)
1 tsk melatin
Evt atamon

 Hakke gulerod

                                                      Hakket citron og appelsin                                      

Det hele (gulerødder, citroner (med skræl), og appelsiner (med skræl)) hakkes fint (gerne i en blender eller mini hakker - det er det nemmeste synes jeg.
Derefter lægges det hele incl sukker op i en stor gryde og koges i 10 min.
Til sidst kommes der melatin og evt atamon i.

Jeg ved endnu ikke hvor meget det fylde ri glas - for jeg havde kun 2 glas så skal have hentet resten hos min mor. Men det er en stor portion.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar