mandag den 6. maj 2013

Første egen produceret mad på bloggen

Philadelphiasovs med fuldkornspasta

300g fuldkornspasta
½ bk. cherrytomater
½ bk. champignon
½ ps. snackpeber (ca. 250g)
1 hel pk. philadelphia light
5-6 skiver kalkunbacon

Pastaen koges i en gryde for sig, afkøles og puttes i en stor skål med plads til resten af
ingredienserne. Kalkunbaconen steges på panden, og lægges på et par stykker køkkenrulle til at
suge fedtstoffet.
Peberfrugt, tomater og champignon skæres i hhv. stykker og skiver, og svitses på samme pande
som baconen. Hele pakken med philadelphia hældes over grøntsagerne på panden og det smeltes til
en sovs. Hæld derefter pandens indhold over i skålen med fuldkornspastaen. Drys med
baconstykker over.


Dette er den oprindelige opskrift. 

Jeg har denne gang kommet både bladselleri og broccoli i også - bladsellerien synes jeg så ikke var en succes - men broccolien fungerede godt. Jeg glemte at komme tomater i.
Jeg bruger også bare champignoner fra glas.
 Jeg valgte også at drysse lidt frisk persille over.

Her er der 300 g på en tallerken - det smager enormt godt.
Man kan vælge at servere brød til - jeg prøver bare at begrænse mit kulhydratindtag.


1 kommentar:

  1. Det ser rigtig lækkert ud og er lige kopieret over her. Det lyder også samtidig sundt.
    H har kigget med og hun er jo SÅ madglad, og siger, at vi skal prøve dette. Så nu ved jeg hvad vi skal handle ind til i morgen....

    SvarSlet