fredag den 13. september 2013

Klassisk ret med et par tvist.

Jeg er jo ved at tømme ud i min fryser og fandt den anden dag en pakke hakket svinekød - så fik lyst til at lave karbonader med grønærter og gulerødder.

Det første "problem" jeg løber ind i er at jeg ikke har noget rasp - men efter en råd fra min kollega Tine (dette er hendes blog) - sagde hun at hun havde hørt man kunne brugt finthakket havregryn.

Så her har jeg kørt nogle havregryn gennem min mini hakker og kommet lidt salt og peber i.

 Karbonaderne før panering.

 Karbonaderne med æg og havregryns panering.

Og her vendt - det var ikke et problem at panere dem i havregryn - det jeg synes der var svært/dumt var at svinekødet faldt fra hinanden :(


Det næste problem jeg stødte på var at jeg ikke havde nogle ærter :) Men havde bønner - så tog dem og knækkede dem i mindre bidder.

Her får grøntsagerne lige et lille opkog (der er ca 200 g) 

Her en melbolle (eller noget :) ) 1 spsk. mel og 10 g smør (bruger flydende margarine - måske derfor det ikke bliver en melbolle) :) 

1,5-2 dl af vandet fra grønsagerne op i (der røg lidt af grønsagerne med) Lad det simre mens karbonaderne steges færdige. 

Grønsagerne op i og varmes igennem. 

Og her tallerkenen - havde heller ingen kartofler ;) Så måtte blive pasta. 
Vil nok overveje at bruge lidt mere grønsags vand næste gang - for synes ikke der var så meget sovs.
Men godt smagte det :)

2 kommentarer:

  1. Mmm... lækkert og gode ideer :)

    SvarSlet
  2. Det var da en fin middag du fik lavet, også når man tænker på de ting du IKKE havde hjemme. Det irriterer mig tit at raspen suger så meget fedtstof, som man slet ikke behøver. jeg har prøvet helt at undlade det, men det kan ikke anbefales. Ser helt forkert ud. Gad vide om ikke havregrynene suger mindre fedt !

    SvarSlet